Popup

Att driva ett popup Àr otroligt spÀnnande. Med innovativa digitala lösningar kan ni möta de utmaningar och möjligheter som finns med en popup Vi har samlat de tips, inspiration och lösningar ni kan behöva pÄ den hÀr sidan.

VĂ„ra erbjudanden

SommarsÀsongen

Sommaren Àr den sÀsong dÄ flest restauranger, caféer och barer i pop-up format Àr verksamma. Det kan vara för att testa en produkt, utforska nya lÀgen, sÀlja sÀsongsbaserade varor eller nÄ en specifik mÄlgrupp. Gemensamt Àr att fönstret för att generera lönsamhet och sÀlja produkter Àr kortare och mer intensivt Àn för andra verksamheter.

“I mĂ„nga fall hittar man en lösning som funkar dĂ€r och dĂ„ men som kanske inte fungerar nĂ€sta gĂ„ng. DĂ€rför vill man se till att ha nĂ„gra grundbitar pĂ„ plats, för nĂ€r man har de förutsĂ€ttningarna sĂ„ kan man röra sig och skala upp och ner. Att driva en popup stĂ€ller mycket högre krav pĂ„ att vara adaptiv, men Ă€ndĂ„ mĂ„ste fundamenten av att skapa en kundupplevelse, kunna ta betalt etc. sitta dĂ€r.“

Gabriella,Brands & Product Development Director pÄ Löfbergs.

6 saker man inte bör missa nÀr man driver en popup

Popup Àr ett koncept som krÀver en koncentrerad anstrÀngning under en kort period. Men det Àr mycket mer Àn sÄ, hÀr Àr nÄgra av de viktigaste sakerna att ha koll pÄ.

  • Konkurrensen

    Allt fler svenska varumÀrken anvÀnder sig av popup i sin affÀrsstrategi, bÄde i form av showroom, restaurang och café. Med rÀtt digital marknadsföring kan man klara den tuffa konkurrensen utan problem.

  • Konceptet

    Butiker och restauranger i popup-format Àr ofta en del i en större multikanalstrategi. Vill man vara strategiskt gÀller det att konceptet blir ovanligt smidigt och enkelt för besökarna.

  • SĂ€songen

    Innan jul och under sommarmÄnaderna, det Àr de vanligaste perioderna för popup-konceptet. Ofta handlar det om att nÄ mÀnniskor dÀr de befinner sig, dÀr de rör sig eller semestrar.

  • Digitalt

    En popup som kan ta emot mÄnga olika betalmetoder, som syns online och som annonserar pÄ sociala medier kan enkelt nÄ lönsamhet med sin popup.

  • Skalbarhet

    Flera stora företag har lyckats otroligt vÀl med att ta sin affÀrsidé och applicera pÄ en popup. Gemensamt för de som lyckas Àr att betallösningarna Àr flexibla, affÀrsredskapen pÄ plats att marknadsföringen lyckats.

  • Kom igĂ„ng

    Att driva en popup Àr otroligt mycket mer Àn bara försÀljning under en kort och koncentrerad period. För att verkligen lyckas behöver kommunikationen ha börjat nÄ ut lÄngt tidigare.

Möt dina kunder

VÄrt erbjudande Àr sÀrskilt framtaget för restauranger och caféer och inkluderar ett brett utbud av digitala lösningar som kan kombineras med den senaste hÄrdvaran frÄn Apple.